https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Hyundai-konserni käynnisti virtuaalitodellisuutta (VR) hyödyntävän suunnitteluarviointijärjestelmän

Autonvalmistajat Hyundai Motor Corporation ja Kia Motors Corporation ovat käynnistäneet uuden virtuaalitodellisuutta (VR) hyödyntävän suunnitteluarviointijärjestelmän. Namyangin tutkimus- ja kehityskeskuksessa Etelä-Koreassa käyttöön otettu  järjestelmä tehostaa ajoneuvojen kehitysprosessia VR-teknologian avulla.

hyndai

Uusi järjestelmä käyttää useita kehittämissovelluksia, joilla suunnittelutiimit ja insinöörit voivat suorittaa suunnittelun laadun arviointia ja kehittämistyön varmistusprosesseja.

Teknologiahanke on osa maaliskuussa julkistettua 12,8 miljoonan Yhdysvaltain dollarin suuruista investointia Namyangin tutkimus- ja kehittämiskeskukseen. Virtuaalijärjestelmän täysimittainen käyttöönotto tutkimus- ja kehitystoiminnassa sekä esituotannossa merkitsee konsernin arvion mukaan 20 prosentin vähennystä ajoneuvojen kehittämiseen kuluvaan aikaan ja 15  prosentin leikkausta vuosittaisiin kehityskuluihin.     

- Virtuaalinen kehitysprosessi on tarpeellinen askel kohti nopeaa reagointia ja toimintaa, jolla vastaamme ketterästi asiakkaidemme tarpeisiin ja autoalan rakennemuutokseen, sanoo Hyundai Motor Groupin tutkimus- ja kehitysosaston johtaja Albert Biermann.

- Vahvojen virtuaaliprosessien avulla vahvistamme laatuamme ja kannattavuuttamme, mikä merkitsee myös kasvavia investointeja tutkimukseen ja kehitykseen kilpailukykymme varmistamiseksi tulevaisuuden liikkumisbisneksessä.

Kustannussäästöjen lisäksi uusien virtuaaliteknologioiden odotetaan lisäävän tuottavuutta ja luovan jatkuvasti kasvavan panostuksen Hyundai-konsernin tutkimus- ja kehitystoimintaan.

20 yhtäaikaista käyttäjää

VR-lasien käyttö mahdollistaa merkkien ajoneuvosuunnittelijoille ja insinööreille virtuaaliset kehityssimulaatiot, joissa 36 liikettä seuraavaa tunnistinta seuraa käyttäjien sijaintia sekä liikkeitä. Tämän ansiosta kaikki käyttäjät voivat osallistua prosessiin tarkasti ja reaaliaikaisesti. Uusi VR-suunnitteluarviointijärjestelmä pystyy käsittelemään jopa 20 käyttäjää yhtäaikaisesti, mikä mahdollistaa aiempaa paremman tiimien välisen yhteistyön.

Uusi huipputekniikkaa oleva laitteisto sallii kummankin automerkin suunnittelijoiden arvioida tehokkaasti useita suunnittelukonsepteja entistä aikaisemmassa kehitysprosessin vaiheessa sekä työskennellä tavoilla, jotka olivat aiemmin mahdottomia. Järjestelmä simuloi ajoneuvon sisä- ja ulkopuolen osia, valoja, värejä ja materiaaleja ja jopa kokonaisia virtuaalisia ympäristöjä.

Hyundai käytti uutta järjestelmää ensimmäistä kertaa suunnitellessaan North American Commercial Vehicle -autonäyttelyssä lokakuussa esiteltyä HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8 -kuorma-autoa.

Tämän lisäksi suunnitteilla on uuden VR-järjestelmän etäkäyttömahdollisuus, mikä tarjoaa mahdollisuuden reaaliaikaiseen virtuaaliteknologiaa käyttävään yhteistyöhön merkkien suunnittelukeskusten välillä Euroopassa, Amerikassa, Kiinassa ja Intiassa. Työtä tehostetaan jatkossa myös AR:n eli laajennetun todellisuuden ja muiden uusien teknologioiden käyttöönotolla.

Suunnittelun laadunvarmennus VR:llä

Hyundai ja Kia aloittivat uuden VR:ää käyttävän suunnittelun laadunvarmennusjärjestelmän käytön maaliskuussa. Työssä hyödynnettiin ajoneuvokehityksen kaikista vaiheista kerättyä kolmiulotteista CAD-dataa, jota käytettiin suunnittelun laadun arvioimiseksi virtuaalisissa ympäristöissä. Uusi varmennusjärjestelmä kykenee sadan prosentin tarkkuuteen; aiemmat digitaaliset arviointimenetelmät pystyivät vain kaksiulotteiseen analyysiin eivätkä mahdollistaneet yksityiskohtaisia suorituskykyarviointeja.

VR-varmennusprosessit tarjoavat lisäksi mahtavat mahdollisuudet turvallisuusteknologioiden kehittämiseen, sillä ajoneuvoja voidaan testata virtuaalisesti erittäin monipuolisesti simuloiduissa tilanteissa ja ympäristöissä. Tällaisia ovat esimerkiksi maantiet ja taajamatiet, mäet, tunnelit sekä olosuhteet, joissa valaistus on huono.

VR-teknologiaa käyttämällä konsernin kehitystiimit pystyvät myös simuloimaan yksittäisten komponenttien, kuten ovien, konepellin, takaluukun ja tuulilasinpyyhinten toimintaa. Lisäksi järjestelmä mahdollistaa ajoneuvojen ergonomian ja ilmanvastuksen testaamisen entistä tehokkaammin.

VR-teknologian käyttöönottoa suunnitellaan myös ajoneuvojen tuotantoon ja kokoonpanolinjoille, jotta voidaan luoda ergonomisempia, tehokkaampia ja turvallisempia työympäristöjä.

Edullinen sekä tehokas tutkimus- ja kehitysprosessi

Hyundai-konserni kertoo aikovansa laajentaa virtuaalisen kehitystyön prosesseja tuotesuunnittelun lisäksi valmistukseen. Virtuaalimallit muodostetaan ensin perustuen tutkimus- ja kehitysjärjestelmän antamaan dataan, jolla analysoidaan kysyntää markkinoilla. Seuraavaksi luodaan tarkka ja tasapainoinen toteutus, joka perustuu asiakkaiden vaatimuksiin.

- Aiemmin laadunvarmennusprosessit alkoivat testiajoneuvojen valmistamisella, mutta nyt tämä prosessin osa voidaan hoitaa virtuaalisesti tuotannon valmisteluvaiheessa. Laadun varmistaminen hyödyntämällä jo suunnittelun alkuvaiheessa virtuaalisia malleja ja tekniikoita parantaa myös tuotantoautojen laadunvalvontaa, kerrotaan lehdistötiedotteessa.

- Virtuaalitodellisuuden käyttö on keskeistä myös kehitettäessä tulevaisuuden liikkuvuusratkaisuja, kuten korkean tason autonomista ajamista. Virtuaaliset varmennusprosessit nopeuttavat tuntuvasti kehitys- ja käyttöönottovaiheita, minkä ansiosta niitä käyttävä yhtiö voi reagoida ripeämmin nopeisiin toimintaympäristön muutoksiin.

Uusimmat artikkelit

Olkiluoto 3:n ensimmäinen vuosihuolto on lopulta ohi – palasi yöllä sähköntuotantoon

37 vuorokaudeksi tarkoitettu huolto kesti noin 74 vuorokautta ja yhdeksän tuntia. Teollisuuden Voima arvioi jo ennakkoon ensimmäisen vuosihuollon olevan työläs. Sähköntuotannonjohtaja Marjo Mustosen mukaan nyt päättyneistä huolloista saatiin arvokasta oppia tulevaisuuteen.

16.5.2024 | Alan Uutiset

Suomen kolmanneksi suurin tuulipuisto vihittiin käyttöön Pjelaxissa

Fortumin ja Helenin yhteishanke, 56 tuulivoimalan Pjelax-tuulipuisto tuottaa vuosittain noin viisi prosenttia Suomen koko tuulivoimatuotannosta.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.